در سال هاي اخير با توجه به نقش موثر و انکارناپذير عوامل اجتماعي و رفتاري در بيماري، سلامت و مرگ و مير، بسياري از دانشکده هاي پزشکي کشورهاي توسعه يافته و در حال توسعه، دروس علوم اجتماعي و رفتاري را در برنامه آموزشي دانشجويان پزشکي جا داده اند.
انسان نياز به حرکت و جنبش دارد و بازي بخش مهمي از اين نياز است. هر فرد براي رشد ذهني و اجتماعي خود، نيازمند انديشه و تفکر است و بازي خمير مايه اين تفکر و انديشه است.
يكي از مهمترين جنبه هاي رسيدن به هويت تصميم گيري درباره شغل است. اريكسون معتقد است كه در آخرين مرحله كودكي (كارايي در برابر احساس حقارت)،كودكان مهارتهاي لازم در فرهنگ خود را به طور رسمي يا غير رسمي فرا گيرند.
در اين تحقيق سعي شده است مشكلات اساسي و تقريباً گسترده تر روحي و رواني بررسي شود و راه كارهاي كليدي در رابطه با آنها به صورت خلاصه و نكته نكته بيان گردد. مسائلي از قبيل اعتماد به نفس، استرس، افسردگي و... بررسي مي شود.
نيازهاي عميق عاطفي كه برخي از دختران را به فرار و افتادن در دام حوادث سوق مي دهد . فرار ، نوعي اعتراض ساده دلانه دختران سرگردان ، به وضع موجود در خانواده است و ...
کنترل و کاهش هزينه را مي توان مقوله اي متاثر از دو عامل دانست. يکي در سطح کلان قابل بررسي است که به مديريت کشور و ساختارها و ساير عوامل آن مربوط مي شود ولي ديگري به مديريت خود کسب و کار و عملکرد صاحبان کسب کار مربوط مي شود
به دخترانی گفته میشود که به دلایل مختلفی از خانه و خانواده شان فرار میکنند و به جامعه پناه میبرند. به گفتهٔ مدیر کل دفتر آسیبهای اجتماعی در ایران حدود ۸۰ درصد دختران در ۲۴ ساعت اول بعد از فرار مورد تجاوز جنسی قرار میگیرند.
بخش کشاورزي بزرگ ترين مصرف کننده آب در کشور است، لذا ارائه شيوه هاي جامع مديريت منابع آب و تدوين سياست هاي صحيح در جهت افزايش بهره وري آب در اين بخش ضروري مي باشد.
خودکشی یکی از معضلات جدی رو به رشد جوانان در ایران امروز است.هر روز از گوشه و کنار این سرزمین پهناور خبر هایی مبنی بر خود سوزی در زنان ، حلق آویز در مردان،سقوط از برج و بلندی و ... منتشر میشود.
از ديدگاه روانشناسي خلاقيت ذاتي نيست بلكه قوه خلاقه از كودكي در اكثر افراد وجود دارد . خانواده ، جامعه و آموزش و پرورش هر كدام بسته به سهم خود باعث شكوفا شدن آن مي شوند.